Humenčania prichádzajú o ďalšiu pobočku pošty. Degradácia služieb naberá na obrátkach

Pre obyvateľov Humenného prichádza ďalšia nepríjemná správa, ktorá v kontexte dlhodobého zhoršovania kvality verejných služieb vzbudzuje oprávnené pobúrenie. Slovenská pošta v tichosti oznámila koniec prevádzky svojej pobočky Humenné 3 na Námestí slobody. Od 30. novembra 2025 tak populárna pošta, ktorá slúžila rozsiahlej časti mesta, definitívne zatvorí svoje dvere.
Toto rozhodnutie je ranou priamo do srdca dostupnosti poštových služieb v našom meste a potvrdzuje skôr cynický prístup manažmentu Pošty, ktorý uprednostňuje úsporné opatrenia pred elementárnou službou občanom.
Ďalší úder pre komfort Humenčanov
Pobočka Pošty Humenné 3 nebola len akousi doplnkovou prevádzkou. Vďaka svojej strategickej polohe na Námestí slobody zabezpečovala služby pre veľké sídliská a starších obyvateľov, pre ktorých je pohodlná pešia dostupnosť kritická.
Ukončenie jej prevádzky znamená, že títo ľudia budú musieť cestovať oveľa ďalej, často s nutnosťou využitia mestskej hromadnej dopravy, aby si zaplatili účty alebo vykonali iné úkony. Je neprijateľné, aby sa obyvatelia okresného mesta, navyše často seniori či imobilní, stali rukojemníkmi nepremyslených úsporných opatrení.
Hrozba kolapsu zvyšných pobočiek
Slovenská pošta sa zjavne neobáva kritického preťaženia zvyšných pobočiek, ktoré už dnes často fungujú na hranici svojich možností. Utekáme z jednej fronty do druhej. Kam sa presunú klienti z Námestia slobody? Jasné, do centra alebo na vzdialenejšie pošty.
Výsledkom nebude zefektívnenie, ako nám Pošta rada tvrdí, ale dramatické zhoršenie kvality služieb pre všetkých Humenčanov. Pripravme sa na dlhšie čakacie doby, frustráciu a preťažený personál v existujúcich prevádzkach. Každá ďalšia zatvorená pobočka len prehlbuje dieru v sieti verejných služieb a dáva jasný signál: Humenné pre Slovenskú poštu nie je prioritou, len prostriedkom na škrtanie nákladov.
Verejná služba alebo biznis model?
Kde zostal pôvodný záväzok Slovenskej pošty ako verejnej služby? Máme dojem, že pošta sa v posledných rokoch mení na bežnú komerčnú firmu, ktorá neberie ohľad na sociálny rozmer svojho poslania. Likvidácia pobočiek v menších mestách a okresných centrách je trend, proti ktorému by sa mala miestna samospráva rázne postaviť.
Miestni poslanci a vedenie mesta by mali toto rozhodnutie pre spoločnosť kritizovať a iniciovať rokovania s cieľom toto rozhodnutie prehodnotiť. Dostupnosť základných služieb tvorí pilier kvality života. Nesmieme dovoliť, aby sa Humenné stalo mestom s druhoradými službami.
Uzavretie pošty Humenné 3 je smutným symbolom toho, ako ľahko sa nadnárodné či pološtátne inštitúcie vzdávajú zodpovednosti voči regiónom. Pre Humenčanov to znamená, že sa opäť musia pripraviť na menej komfortu, menej dostupnosti a viac byrokracie. A to je v 21. storočí skutočne neprijateľné.
